Dashboard | +Follow
Dina Tinggi Lampai
Mengenali & Memahami Lelaki Jujur
Thursday, November 22, 2012 | 1:30 PM | 0 comments

Assalamualaikum

Lelaki seringkali diragui oleh Wanita, ini mungkin berpunca daripada kepercayaan yang diberikan oleh wanita tersebut dikhianati oleh Lelaki yang pernah dikenalinya...
Tapi hakikatnya, mencari lelaki yang jujur itu sememangnya sukar... Mungkin 1 dalam 1000... 

Bagaimanakah mengenali lelaki jujur dan baik? Memang sukar namun kita perlu berpegang pada satu-satu prinsip untuk dijadikan panduan...

Fahami dan kenalilah lelaki jujur:

Lelaki jujur tidak suka jika dirinya dicurigai. Tidak suka dikatakan sedang menyembunyikan sesuatu. Mereka juga cemerlang dalam pelajaran ataupun pekerjaan.

Dia juga tidak punya masa untuk main sembunyi-sembunyi. Sebaliknya berterus-terang dan mahu anda mempercayai kata-katanya. Sekiranya dicurigai dia kecewa dan boleh bertindak. Contohnya seorang suami yang sejujurnya tidak ada skandal di luar tetapi jika isterinya tidak habis2 mencurigai, dia boleh bertindak seperti apa yang dituduh.

★ Dia seorang yang cemerlang dalam apa yang dilakukannya. Tidak semestinya betul tetapi percayalah lelaki yang sibuk membina kecemerlangan diri, mereka tidak mempunyai masa untuk membina cinta2 palsu.

Dia juga seorang yang kuat pegangan agamanya. Tidak dinafikan lelaki yang kuat beribadah tidak terlepas dari godaan syaitan malah lebih kuat imannya semakin kuat godaan. Namun lelaki ini lebih baik berbanding yang tidak peduli dengan agamanya.

Dia seorang yang mengambil berat tentang keluarganya. Lelaki yang baik pastinya seorang yang amat disenangi seluruh ahli keluarganya. Tumpuannya juga pada kerjaya, keluarga dan Allah. Gabungan ketiga-tiganya menjadikan dia lelaki yang sempurna dan tidak ada masa melakukan hal yang bukan2.

Dia memiliki kelebihan lain seperti pandai berjenaka dan membuatkan rumah-tangga anda meriah dan gembira. Itu sudah cukup!

Dia tidak semestinya pandai memujuk tetapi dia bijak bertoleransi apabila diminta membantu.

Jadi hargailah lelaki jujur yang berada disamping anda. Jangan berfikir yang bukan-bukan. janganlah mengharapkan yang terlalu berlebihan daripada seorang lelaki kerana lelaki tetap lelaki dan Allah telah menjadikan mereka dengan sebegitu dan tidak perlulah dipersoalkan lagi mengenai kejadian mereka. Terimalah lelaki seada dan selayaknya mereka. 

© Original Profile & Official™
 █║▌│█║▌│█║▌│█║▌│█║
ツNurul Majdina Fatini Zuhaツ





Older Post | Newer Post
Jom tgk apa yg ada

♥ Assalamualaikum ♥
Welcome to my blog, thanks for viewing and happy reading to you...
That's all , THANK YOU ♥♥♥
© Original Profile & Official™ █║▌│█║▌│█║▌│█║▌│█║
ツNurul Majdina Fatini Zuhaツ


1 2 3 4

Jom Chatting






What i must get



☑Blackberry
[ ]Naza Forte
[ ]Dr. to be
☑Mr. S
[ ]Wife & mom to be


Credit


★ Template by : Nur Syahirah
★ Navi's by : Wana
★ Cursor by : Lilaa